۱۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۵
کد خبر: ۲۸۸۶۲
مدیرکل هواشناسی گیلان در دیدار با فرماندار بندر انزلی گفت: در راستای تقویت پدافند غیر عامل،مرکز هواشناسی دریایی کشور در بندرانزلی راه اندازی خواهد شد که مذاکراتی هم با سازمان مدیریت و برنامه ریزی بعمل آمده است.
به گزارش پایداری ملی، بهمن کمانگر در دیدار با فرماندار بندر انزلی در خصوص توانمندی های هواشناسی و راه اندازی مرکز هواشناسی دریایی کشور در بندرانزلی مذاکره کرد.

مدیرکل هواشناسی استان گیلان افزود: مرکز هواشناسی در بندر انزلی از قدمت طولانی برخوردار است و به جهت موقعیت طبیعی تاکنون ارائه دهنده اطلاعات مطلوبی در زمینه دانش هواشناسی بوده است.

وی تصریح کرد:تنها شناور هواشناسی، در شهرستان بندرانزلی است که می تواند با کسب اطلاعات دریایی کمک شایانی به صیادی پرورش ماهی و شناسایی زیستگاه های ماهیان کند.

کمانگر گفت:این شناور، توانایی شناسابی اطلاعات مورد نیاز تا عمق 1000 متر را دارا است و از انزلی تا رودسر و انزلی تا آستارا را تحت پوشش فعالیت خود دارد که با حمایت مالی،استان گلستان را نیز می تواند تحت پوشش قرار دهد.

مدیر کل هواشناسی گیلان، به اهمیت علم هواشناسی در زمینه های مختلف اشاره کرد و گفت:آنچه که مهم است شناخت جایگاه هواشناسی دریایی است که باید مورد توجه قرار گیرد، به همین جهت در راستای تقویت پدافند غیر عامل، مرکز هواشناسی دریایی کشور در بندرانزلی راه اندازی خواهد شد که مذاکراتی هم با سازمان مدیریت و برنامه ریزی بعمل آمده است.

وی افزود: این مرکز که  اطلاعات هواشناسی جهانی را جمع آوری و بین مراکز استان ساحلی کشور توزیع می‌‌کند، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

کمانگر همچنین از اهمیت هواشناسی در صنعت گردشگری ساحلی یاد کرد و افزود: طرحی در دست اقدام است که با همکاری مخابرات و دیگر دستگاه های مرتبط درصدد اطلاع رسانی به مسافرین محترم در بهره برداری از دریا هستیم تا در مواقع طوفانی شنا در دریا که خطر جانی دارد را از سوی مسافرین شاهد نباشیم.

در این نشست میرشمس مومنی زاده، فرماندار بندر انزلی بر شناسایی خدمات اطلاعاتی هواشناسی به مردم و مسئولین تاکید کرد و گفت: با توجه به اینکه اهمیت علم هواشناسی برای مردم ما هنوز ناشناخته است، نیاز است در معرفی آن بکوشیم و دراین مسیر، ما به‌عنوان نماینده دولت برای هر نوع همکاری آمادگی خود را اعلام می‌کنیم.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر